installatie

Wat is de installatie

Als je, na drie keer vrijblijvend meekijken, besluit om bij Scouting Malden te komen, wordt er van je verwacht dat je zo snel mogelijk scouting-blouse draagt in de kleur van jouw speltak.

Nadat je een aantal weken hebt meegedraaid bij jouw eigen speltak, word je geïnstalleerd. Dit is een plechtige en feestelijke traditie, want vanaf dat moment hoor je écht bij de groep. Dat betekent dat er elke week op je wordt gerekend. Niet alleen nieuwe leden worden geïnstalleerd, maar ook alle nieuwe leden bij een speltak. Hierbij zijn vrienden en familieleden ook altijd van harte welkom!
Tijdens de installatie wordt door het nieuwe lid de scoutingwet en de belofte opgezegd. Het is gebruikelijk dat de staf de wet en belofte opzegt en het nieuwe lid deze nazegt. Daarna ontvang je alle tekens voor op de blouse en daarnaast ook de groepsdas. Vanaf dat moment mag je dus je complete uniform dragen. Een overzicht met alle informatie over het uniform vind je op de uniform-pagina.