Staflid worden

Elke zaterdag worden er bij Scouting Malden diverse en uitdagende opkomsten aangeboden aan kinderen van 5 t/m 18 jaar. Deze kinderen zijn verdeeld over verschillende speltakken, die elk een ander type programma aanbieden op basis van de leeftijd per groep (Bevers, Welpen, Scouts en Explorers).

Als staflid wordt er van je verwacht dat je samen met een gezellig en enthousiast stafteam elke week een leuk en uitdagend programma organiseert voor jullie speltak en zoveel mogelijk aanwezig bent tijdens de opkomsten en kampen (het aantal kampen verschilt per speltak). Dat betekent dat je tenminste 4 uur per week tijd hebt voor scouting.
Daarnaast wordt het gewaardeerd als je 4x per jaar aanwezig kan zijn bij de groepsraad (een overleg met alle vrijwilligers en het bestuur over de stand van zaken).
Op dit moment heeft onze scoutinggroep voornamelijk stafleden nodig bij de Bevers en de Welpen, maar ook bij de andere speltakken ben je van harte welkom om een keer mee te kijken!
Als nieuw staflid vragen wij van jou:
  • Belangstelling voor het begeleiden van jeugd
  • Een minimale leeftijd van 17 jaar
  • Wekelijkse inzet van ongeveer 4 uur
  • Ervaring met scouting is niet nodig, inzet en enthousiasme wel!
  • Geldige VOG (kosten voor onze rekening)
Dus, lijkt het jou leuk om in met een enthousiaste groep collega-vrijwilligers elke week weer nieuwe activiteiten te bedenken voor de jeugdleden van onze groep, meerdere keren per jaar op een weekendkamp te gaan en in de zomer een fantastisch zomerkamp bij te wonen? Kom vooral eens meekijken bij de verschillende speltakken om te kijken wat jouw voorkeur heeft. Om een afspraak te maken, kun je een e-mail sturen naar info@scoutingmalden.nl.