Scouts (11 - 15 jaar)

De Scouts zijn de jongens en meiden van 11 tot 15 jaar en komen wekelijks bij elkaar op zaterdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur. In deze groep beleef je allerlei uiteenlopende activiteiten in het thema van Scouting. Je speelt grote spellen met de hele groep, of je voert in patrouilles allerlei uitdagende opdrachten uit. Dit kan van alles zijn: Een estafette-race, een route lopen dwars door het bos heen, een bonte avond, over een survivalbaan heen klimmen, een film maken, een overnachting in een zelfgemaakte hut, je eigen pannenkoeken bakken of gewoon een keer een partijtje voetbal of honkbal.
Natuurlijk beleef je bij de Scouts ook de traditionele Scoutingactiviteiten, zoals kampvuur maken en knopen leggen. Bij de Scouts leer je van alles, bijvoorbeeld hoe je in het bos je weg vindt met alleen een kaart en kompas of op welke manier je kunt koken op een kampvuur, hoe je veilig een boomstam doormidden hakt of hoe je met touw en houten palen een keuken, familieschommel of reuzenrad kunt pionieren.
De Scouts gaan 4 keer per jaar op kamp. Anders dan bij de Bevers en Welpen slapen de Scouts altijd buiten. Dat kan zijn in een tent of in een zelfgemaakte slaapplaats. Elk jaar zijn er twee weekendkampen, waarvan één bij onze blokhut en één op een ander kampterrein. Vaak hebben deze weekenden ook een thema.
Met Pinksteren vindt altijd de jaarlijkse Trektocht plaats, waarbij we drie dagen wandelen in een mooie omgeving met allerlei vette en uitdagende posten!
In de zomer aan het eind van het scoutingjaar gaan de Scouts 8 dagen op zomerkamp, waarvan eens in de vier jaar naar het buitenland! Samenwerken is natuurlijk erg belangrijk bij de Scouts, zeker als je in patrouilles bezig bent. Tijdens het zomerkamp moet je er samen voor zorgen dat de tent wordt opgezet, de keuken wordt gebouwd, dat er wordt gekookt en dat de afwas gedaan wordt. Natuurlijk probeer je met je patrouille ook zo goed mogelijk de opdrachten uit te voeren om zo de kamptotem te winnen! De hele week slaap je in een tent in een bosrijke omgeving, waarbij (als je geluk hebt) ook een toiletvoorziening aanwezig is. Zo niet, dan graven we gewoon een H(oud)U(w)D(armen)O(pen).
Behalve onze eigen kampen worden er ook regio-activiteiten en (inter)nationale activiteiten georganiseerd, zoals de Jamboree, de HIT (Hike, Interesse en Trappers kampen) en de J.O.T.A./ J.O.T.I. waar onze Scouts aan mee kunnen doen.
Als de Scoutsstaf een keer een gek idee heeft voor het programma, proberen we dat – iets nieuws kan vaak leuk uitpakken. Maar als de Scouts zelf een keer een leuk idee hebben, mogen zij dit natuurlijk ook uitproberen. Kortom, elke draaidag wordt er weer iets leuks van gemaakt, met veel afwisseling, ruimte voor lol en vaak wel wat leerzaams, al dan niet verpakt in een uitdagend spel.
Voor meer informatie kunt u e-mailen naar info@scoutingmalden.nl. Bent u er al van overtuigd dat dit echt iets is voor uw zoon of dochter, dan kunt u zich aanmelden via onderstaande knop. Dan wordt er contact met u opgenomen om een kijkdag af te spreken. Uw zoon of dochter mag dan 3x vrijblijvend komen kijken!
Lijkt het jou ook leuk om samen veel uitdagende activiteiten te doen? Kijk jij er ook naar uit om nieuwe dingen te leren en veel buiten bezig te zijn? Kom vooral een keer langs bij onze Scoutsgroep op zaterdagmiddag!

Aanmelden en algemene info

Divider