Overige acties

Jantje Beton

Los van de grote acties, zoals de jaarlijkse Rommelmarkt, Vaderdag-actie en Klusdag, zijn er ook een aantal kleinere acties waar Scouting Malden zijn best voor doet. Hieronder staan de belangrijkste acties opgesomd.

Jantje Beton is hét goede doel dat zich sinds 1968 samen met kinderen inzet voor meer en uitdagender speelruimte en meer speelkansen. Kinderen spelen niet genoeg buiten en daarom maakt Jantje Beton zich hard voor meer speelplekken, waar alle kinderen vandaag kunnen spelen, voor een gelukkige en gezonde generatie morgen.
Scouting Malden doet elk jaar weer mee aan deze collecteeractie. Soms lopen we met de hele groep voor deze actie, andere keren is het specifiek een financiële actie voor de Explorers om wat extra geld bij elkaar te krijgen voor hun jaarlijkse zomerkamp. Van het opgehaalde geld gaat de helft naar Jantje Beton en de andere helft naar onze groep.

Dit jaar vindt de collecte plaats van 4 t/m 9 maart 2024 en uiteraard doet onze groep ook dit jaar weer mee! Hopelijk heeft u ook nog een bijdrage over voor Jantje Beton!

Grote Clubactie

De Grote Clubactie helpt clubs en verenigingen om hun doelen werkelijkheid te maken. Zij organiseren jaarlijks een loterij, waarvan 80% van de opbrengst rechtstreeks naar de loten verkopende clubs gaat, in dit geval Scouting Malden.
Deze actie wordt met name uitgevoerd door alle jeugdleden. Het geld dat zij ophalen via deze actie wordt gebruikt voor leuke activiteiten voor de opkomsten voor jeugdleden door het jaar heen, maar ook voor activiteiten op de verschillende kampen.

Gedurende een week mogen de Grote Clubactie-loten verkocht worden. Elk lot kost drie euro. U kunt aan de deur een lot op verschillende manieren kopen: online, via het verkoopboekje of via een papieren lot. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.clubactie.nl/.
Dit jaar vindt de Grote Clubactie plaats in de week van 21 september. Meer informatie komt tegen die tijd op onze website.

Vriendenloterij

Scouting Malden is “vriend van” de vriendenloterij. Als u meedoet aan de vriendenloterij, kunt u uw loten specifiek koppelen aan een vereniging of organisatie; zo ook aan Scouting Malden!
Steun ons door uw loten te koppelen aan onze vereniging! Daarmee steunt u ons ook financieel. Elk lot van de vriendenloterij dat u heeft gekocht, levert ons 40% op van het aankoopbedrag.