lid worden

Meekijken bij de groep

Ben je na het zien van onze website wel enthousiast geworden over Scouting Malden of benieuwd naar wat wij doen? Dan kun je altijd een keer meekijken bij onze groep. Je kunt dan het beste een e-mail sturen naar info@scoutingmalden.nl om een afspraak te maken.

Lid worden

Voordat je besluit om lid te worden van Scouting Malden, kun je eerst 3 keer vrijblijvend meekijken bij onze opkomsten. Daarna vragen we je om een keuze te maken. Als je geen lid wilt worden, kun je daarna niet meer komen. Heb je na 3 keer meekijken besloten om wél bij Scouting Malden te komen, dan kun je je aanmelden voor jouw speltak via het inschrijfformulier. Vanaf dat moment ben je officieel lid van onze groep en je betaalt ook contributie vanaf dat moment.
Vanaf het moment dat je lid bent, wordt er van je verwacht dat je elke zaterdag aanwezig bent bij de opkomst van jouw speltak. Mocht je een keer niet kunnen komen, dan moet je dat tijdig doorgeven aan jouw stafleden. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je zo snel mogelijk een scouting-blouse draagt in de kleur van jouw speltak.
Als je een aantal weken bij de groep hebt meegedraaid, word je geïnstalleerd. Vanaf dat moment hoor je officieel bij de groep en mag je jouw complete uniform dragen. Wat er allemaal bij dit uniform hoort, kun je vinden op de uniformpagina.

Scouting Nederland

Als je lid wordt van Scouting Malden, word je tegelijk ook lid van Scouting Nederland. De ledenadministratie van Scouting Nederland verloopt via het platform ‘Scouts OnLine’, ofwel SOL. Nadat wij jou hebben ingeschreven als lid, kun je via SOL jouw eigen gegevens beheren. Dat betekent dat je dan zelf jouw wijzigingen in adresgegevens of contactgegevens kunt aanpassen. Hiervoor moet je wel eerst een account maken. Dat kun je doen via deze link.
Mocht je er niet uitkomen, dan kun je altijd een e-mail met de wijzigingen sturen naar info@scoutingmalden.nl. Dan zorgen wij dat het aangepast wordt.

Lidmaatschap stopzetten

Wil je om wat voor reden dan ook willen stoppen bij Scouting Malden? Dan kun je een e-mail sturen naar info@scoutingmalden.nl, met het e-mailadres van één van jouw stafleden in de CC. Wij zullen er dan voor zorgen dat je wordt uitgeschreven bij onze groep. Jouw lidmaatschap stopt vanaf het moment dat je je op bovenstaande manier hebt afgemeld.
Het is helaas niet mogelijk om enkel mondeling of via whatsapp af te melden.