Klusdag - NL-doet

Op de jaarlijkse planning van Scouting Malden staan naast de vele activiteiten voor de jeugdleden, ook elk jaar een aantal algemene activiteiten, zoals de Rommelmarkt en de Klusdag.

Op de Klusdag wordt de blokhut weer eens grondig onderhanden genomen en komen de klussen waar maar geen (of beperkt) tijd voor was, nu wél aan de beurt. De Klusdag wordt georganiseerd door het Stichtingsbestuur van Scouting Malden, dat zorg draagt voor beheer, onderhoud en verhuur van de blokhut.
De klussen worden uitgevoerd door de stafleden, bestuursleden, Plusscouts en de oudste jeugdleden, de Explorers. Daarnaast zijn ook ouders altijd van harte welkom om mee te helpen met klussen! Vele handen maken immers licht werk!
Er is altijd een gevarieerd aanbod van klussen: van ramen zemen en spinnenwebben verwijderen tot schilderwerken en onderhoud rondom de blokhut. Er is echt voor iedereen iets te doen. Licht werk, zwaar werk, de keuze is aan u!
De laatste jaren combineren we onze Klusdag met de landelijke actie ‘NL doet’, een grote vrijwilligersactie die wordt georganiseerd door het Oranje Fonds. Deze actie zet vrijwillige inzet in de schijnwerpers en activeert door een publiekscampagne zoveel mogelijk Nederlanders om een dag vrijwilligerswerk te doen en zo te ervaren wat ertoe doen als vrijwilliger met je doet!
De Klusdag wordt dit jaar weer gehouden op zaterdag 16 maart. Het begint om 9.30 uur met koffie en thee en eindigt rond 16.30 uur. Uiteraard bent u ook van harte welkom, ook als u maar een uurtje mee wil helpen. Voor een lunch wordt gezorgd.
Welke klussen dit jaar op de planning staan, wordt t.z.t. bekend en de lijst zal dan op deze pagina verschijnen. Mocht u willen helpen, dan ontvangen we graag van u een e-mail aan stichting@scoutingmalden.nl. Hopelijk tot dan!

algemene info

Divider