Explorers (15-18 jaar)

Geen idee is te gek! Bij de Explorers bepaal je zelf wat je gaat doen. Wil je iets avontuurlijks, zoals klimmen, overnachten in ‘the middle of nowhere’? Of wil je juist relaxen, barbecueën of film kijken? Of toch meer actie, bijvoorbeeld paintballen of karten? Alles is mogelijk!

Waar bij de Bevers, Welpen en Scouts het programma wordt bedacht en verzorgd door de staf, verzinnen de Explorers zelf hun programma. Of je nu met de groep iets wil pionieren, een avondje rustig spelletjes wil spelen of een keer wil lasergamen, alles kan!

Uiteraard zijn de ‘echte’ scoutingactiviteiten zoals kampvuur maken, kamperen in tenten en hiken ook vaste prik. Je regelt en bepaalt het zelf, zelfs de financiën. Lukt het niet, dan is de begeleiding er om je daarbij te helpen.

Als je graag die dure activiteit wil doen, maar daarvoor het geld niet hebt, dan begin je voor een dag je eigen restaurant, of deel je eten en drinken  uit op een sportevenement om wat extra’s te verdienen.
Natuurlijk gaan de Explorers ook op kamp. Af en toe een weekend en aan het eind van het jaar het zomerkamp van 8 dagen. De zomerkampbestemming wordt uiteraard ook bedacht door Explorers zelf. Vaak is dit ergens in het buitenland en zo leer je dus ook andere mensen, landen en culturen kennen.
Voor meer informatie kun je e-mailen naar info@scoutingmalden.nl. Ben je er al van overtuigd dat dit echt iets voor jou is, dan kun je je aanmelden via onderstaande knop. Dan wordt er contact met je opgenomen om een keer mee te kijken. Je mag dan 3 keer vrijblijvend komen meedoen!
Ben je tussen de 15 en 18 jaar, houd je wel van een uitdaging en ben jij niet bang om nieuwe dingen te ontdekken? Kom dan eens kijken bij de Explorers van Scouting Malden.

Aanmelden en algemene info

Divider