Onze vrijwilligers

Scouting is een van de grootste jeugd- en jongerenorganisaties van Nederland. Door middel van het scoutingspel worden kinderen uitgedaagd op diverse ontwikkelingsgebieden. Elke opkomst is anders en daardoor zit er altijd voor iedereen wat leuks bij! De nadruk ligt veelal op buitenactiviteiten, scoutingtechnieken en samenwerking.

Ook Scouting Malden bestaat uit een grote groep vrijwilligers die zich ieder op zijn eigen manier inzetten voor de groep. Een deel van deze vrijwilligers staat elke zaterdag als staflid klaar met een nieuw programma voor de kinderen van hun eigen speltak en hebben dus voor velen een bekend gezicht. Een ander deel van onze vrijwilligers is op de achtergrond actief binnen het groepsbestuur, het stichtingsbestuur, het CIB, als groepsbegeleiding of als vertrouwenspersoon. Daarnaast kent onze groep allround vrijwilligers van de Plusscouts, die regelmatig meehelpen met allerlei klussen of als hulpstaf bij de speltakken.
Alle staf- en kaderleden van Scouting Malden zijn in het bezit van een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) die om de 2 jaar wordt gecontroleerd.
Buiten de actieve leden van Scouting Malden zijn ook de ouders van de leden van groot belang voor het ondersteunen van de vereniging. Vanuit elke speltak is er een oudervertegenwoordiger die de belangen van de ouders behartigt.

In dit menu staan de verschillende functies binnen onze groep beschreven. Kijk gerust eens rond naar wat er allemaal te doen is binnen Scouting Malden, wellicht zit er ook wat voor jou tussen! Op deze pagina vind je meer over de mogelijkheden om vrijwilliger te worden bij onze groep.