Plusscouts (18+ jaar)

Plusscouts zijn leden die het na hun achttiende nog leuk vinden om bij Scouting te blijven en zich af en toe in te zetten voor hun groep. Als plusscout ben je vrijwilliger en lever je een actieve bijdrage aan de vereniging, bijvoorbeeld door je kennis over te dragen tijdens evenementen of trainingen, mee te werken in één van de vele projecten of door in je groep te helpen bij activiteiten en andere vrijwilligersklussen.

Onze plusscouts

Ook Scouting Malden kent Plusscouts. We maken daarbij onderscheid tussen:
  • Individuele Plusscouts die graag meehelpen bij activiteiten van onze groep en lid willen blijven van Scouting Malden.
  • Onze kring: Plusscouts die het leuk vinden om daarnaast een keer in de maand samen te komen voor diverse activiteiten.

Activiteiten

Onze Plusscouts zijn enorm belangrijk voor het reilen en zeilen van de groep. Niet alleen omdat ze enorm veel kennis en ervaring meebrengen binnen de groep, maar ook omdat zij vaak graag hun talenten inzetten. Je vindt ze daarom bij diverse activiteiten en op verschillende momenten in en rondom ons clubgebouw. Een kleine greep:
  • Als hulp- en kookstaf tijdens weekenden en kampen van onze speltakken.
  • Als ondersteuning bij een opkomst, bij ziekte of bij behoefte aan extra hulp.
  • Bij klusdagen of het opknappen van de blokhut.
  • Bij de voorbereiding en uitvoering van de rommelmarkt of andere (financiele) acties.
  • Als beheerder van de website, materiaalmeester, schilder of bij andere klussen die er bij een scoutingclub altijd wel liggen.

kring

Onze Plusscoutskring bestaat uit leden van diverse leeftijd: van 18 tot 50 jaar en ouder: 1 keer in de maand komen we bij elkaar op vrijdagavond van 20.00 tot ongeveer 22.30 uur. Om de beurt organiseren we daarbij in twee- of drietallen activiteiten voor de rest van de kring. Zo is er altijd voor iedereen wel wat te doen. Denk daarbij aan geocaching, een nachtspel, contact of bezoek van andere verenigingen, levend ganzenborden of ontsnappen uit een escaperoom, maar ook ‘echte’ scoutingactiviteiten ontbreken natuurlijk niet. Als het even kan, sluiten we de avond bijvoorbeeld graag af met een kampvuur.

Aanmelden en algemene info

Divider