Nieuw clubgebouw

Toen de fusie tussen de beide groepen eenmaal een feit was, kwam ook de wens van een eigen clubgebouw naar voren. Tot die tijd zaten de meisjes in het Honk en de jongens in de Veldschuur, maar geen van beide lokaties was echt ideaal. In het eerste nummer van “De grote Loef’ staat al een artikeltje van Clemens Linderhof waarin hij die wens om een eigen clubgebouw voor Scouting Malden te mogen bouwen tot uitdrukking brengt. Een groot aantal ordners in het kantoortje van de blokhut van Scouting laat zien dat het een gigantische klus geweest moet zijn om de blokhut te kunnen realiseren.

Allereerst was het vinden van een goede lokatie een punt van aandacht. Uiteindelijk werd besloten dat het clubgebouw aan de Bosweg gebouwd zou gaan worden. Als architect werd de heer Ab de Groot in de arm genomen, subsidies werden aangevraagd en door de leden van Scouting Malden werd flink de handen uit de mouwen gestoken om fl. 220.000 bij elkaar te krijgen.
Uiteindelijk was het dan zover en kon met de bouw begonnen worden als project van “Jongeren bouwen voor jongeren”. Dat betekende niet dat er een kant en klare blokhut afgeleverd zou gaan worden. Leden, ouders en vrijwilligers die Scouting Malden een warm hart toedroegen, hebben er nog heel wat uurtjes werk ingestoken voordat op 25 april 1992 blokhut “de Wervelwind” in gebruik kon worden genomen.
De naam “Wervelwind” heeft de blokhut te danken aan de rondwervelende bladeren die tijdens de bouwfase in de blokhut vrij spel hadden.